Jaké to je jet Regiojetem

Poslední dobou jsem dost na cestách. Za tu dobu, co cestuji, jsem si osvojila pár fíglů, jak ušetřit nějakou tu korunu a třeba si i zpříjemnit cestu. Na trase Karviná - Hranice na Moravě/ Olomouc/Česká Třebová se mi pro finanční úsporu osvědčila změna dopravce. Na trase Karviná - Brno, pak šetřím včasnou jízdenkou.

Ze služeb soukromých dopravců preferuji Regiojet. V Leo Expresu jsem si připadala, jako v tramvaji, což na trase Karviná - Ostrava nikterak nepřekáží, ovšem v dopravě na delší vzdálenost už vidím problém. Často dostávám otázky, jaké to je jet regiojetem, proto se dneska na mé cestování podíváme.

zdroj obrázku: http://ekonomika.idnes.cz/regiojet-zacal-prodavat-jizdenky-na-zlute-vlaky-propoji-je-s-autobusy-1zi-/eko-doprava.aspx?c=A110907_101646_eko-doprava_spi


Regiojet vsadil na předělání starých vlaků, které jsou podle mých informací z Německa. Pocit jízdy tramvají tedy odpadá. Roli ve výběru může hrát pro stejné závisláky na kofeinu, jako jsem já, i káva v ceně. Stejně, jako káva jsou v ceně i voda a noviny.

Na výběr cesty vlakem jsou hned tři třídy. Standard, Relax a Business. Standard je nejnižší třída a tedy i nejlevnější. Business pak nejvyšší a tedy i nejdražší.

Standard je služba, kterou běžně využívám, pokud jsou místa u okýnka nebo u uličky. Radost udělá i rodičům, kteří si mohou na cesty zakoupit jízdenku v dětském kupé. Kupé je však jedno, je tedy lépe rezervovat jízdenku v časovém předstihu v návaznosti na roční období (prázdniny, vánoce...). Na trase Ostrava hl.n. - Hranice na Moravě, se na cestujícího nemusí dostat s nákupem, novinami nebo kávou Illy. Zásuvky na notebook jsou jenom u okýnka.

Relaxem jedu, pokud mi hrozí místo uprostřed v plně obsazeném kupé. Prostřední místo ve Standard kupé má minimální možnosti pro odložení čehokoli. Může se taky stát, že si přes vás budou ostatní spolucestující podávat svačiny, lahve s alkoholem, různé předměty. Takže jsem už jela obložená, jako chlebíček, namačkaná jako sardinka s kávou téměř nad hlavou a šermujícími rukami před obličejem. A to fakt nechcete.
Uznávám, že se jedná o lepší variantu, než stát dvojřad na chodbičce ve vlaku a zažívat válku o to, kdo má koho pustit sednout, jak tomu bývá o nedělích a na začátku prázdnin u ČD.   Rozdíl mezi Standard a Relax je však na trase Olomouc - Ostrava. hl. n. 15,- Kč. Z vlastní zkušenosti doporučuji oněch 15,- Kč obětovat.
Jedete-li sami, doporučuji vybírat single místa. Za příplatek se na vás taky dostane dřív s kávou, stihnete si nakoupit a máte blíž k přípojce na elektřinu.



Cesta v Business třídě je pak pro ty, kteří si chtějí udělat radost nebo preferují komfort. Na trase Ostrava. hl. n. - Olomouc je příplatek 30, Kč. K vodě navíc dostanete i džus, kromě kafe v ceně si můžete vybírat i z čajů Oxalis. Příjemný je i prostor. V business třídě JE kam odložit. Cokoli. Dostane se na vás s nákupem, kávou ale třeba i čajem a ještě se stihnete upravit ve velkém zrcadle.

Jízdenky objednávám přes většinou přes internet. Nakoupit lze i na nádražích, odkud vlaky odjíždí. Pokud přestupuji v Ostravě, není nutné zmateně pobíhat po nádraží, stačí pokrfačovat kolem trafiky rovně. Pokud však přípoj jede na čas mám většinou 20 minut na obhlídku nádraží.


Komentáře

  1. Leo expres jako tramvaj... A já pořád hledala ta správná slova. Vystihla jsi to přesně, Ruměnko :-D
    Mě se na delší vzdálenosti cestuje právě RegioJet a Relax třídou. To je luxus a pohodička, které není rovno :-) Co naopak z duše nenávidím, tak Pendolino. Mikroprostor, odporné "kafe" a příšerný vzduch. Po každé cestě bolest hlavy a kolen jako bonus. Takže Pendolino jen v případě, že už by nejela ani motorová lokálka :-D
    Bebe

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za chvályhodný a krásný článek, i přes různé nedostatky jsem rád že se ti s námi cestuje úsporně a příjemně , jakožto strojvedoucímu se mi tyto pochvaly čtou velmi hezky a jezdit s pocitem že se najdou lidé kteří začnou ve voze jsou spokojeni je pro mne poctou i když je to zásluha nás všech a hlavně kolegů stewardů a stewardek ;) budu se těšit na brzkou shledanou v našich vlacích :)

    OdpovědětVymazat
  3. zdravím jezdím pravidelně Ova-Pha (8-10 krát měsíčně)všemi dopravci a můžu říct, že každý má plus a mínus
    Leo + několikrát měsíčně se dostanu na cenu pod 100 kč/os./cesta i 69 kč (economy) to se mi nepovede nikde, kofola,neomezený tisk, poměrně dobrý net, zásuvky u každého místa, při příjezdu posledním vlakem z Prahy do Ovy mi Leo zařídil taxi (odvoz) v business třídě bezplatně až domů, druhý nejrychlejší na trase, velká nabídka v menu.
    Leo - v exponovaných časech pá, ne, po ráno přemrštěné ceny, málo místa hlavně ve čtyřce, změna směru jízdy v přerově ( mi osobně tolik nevadí), málo spojů (5 "švýcarských" vlaků z Polska) a velmi napěchovaný jízdní řád bez rezerv pro případné zpoždění, kdy nestihnou včas uklidit vlak na obracecí stanici (3 krát z posledních 10 jízd), ale zase zpoždění lépe zklividuje ..20 min zpoždění na startu může být 0 na konci, zábavní systém snad už ani nefunguje. perlička před vánoci premium třída Praha- Ova cena 2249 kč je myslím za hranou, ale stejně si to našlo zákazníka, tak proč ne :) nejsou žádná charita.
    Regio + prostor, občerstvení, pohodlné sedačky, zásuvky i v economy jsou 4 a ne jen u okna- stačí pohledat ;) větší kapacita než leoš- větší šance na víc místa pro mě ve standardu, vyšší počet spojů, přehledný rezervační systém, tisk,relax-pohodlné velké sedačky, vůz Astra je nejlepší velkoprostorový vůz na české železnici aspoň podle mě.
    Regio - klasická souprava má pomalejší rozjezd než leošova tramvaj, menší max. rychlost 140 km/h tudíž na stejné trase při menším počtu zastávek a menším počtu najetých km dosahuje horší čas o cca 10 až 15 min. někdy nefunguje klima, nebo záchody. druhá nejnižší cena od 127 kč, i když někdě jsem viděl, že se dá za 99, ještě jsem nepřišel jak.
    ČD pendolino + nejrychlejší , dostatek prostoru,zásuvky, tisk, malá voda, zábavní systém - pokud je dobrý signál, největší přesnost, při dodržování jízdního řádu
    pendolino - vyšší cena, internet
    Čd IC,EC + velký počet spojů, klasické i velkoprostorové oddíly, konstantní cena, pružné navýšení kapacity v případě potřeby, ale dají se i v předstihu koupit poměrně levné jízdenky pod 200 kč určitě.
    - menší rozsah služeb, bez novin a pití, pojízdný minibar, cestovní čas podobně jako regiojet krom IC opava, která je hned po pendolinu asi nejrychlejší.
    Nelze paušalisovat, každý může mít 10 různých kritérií podle čeho si vybírá dopravce, za mě velké plus za možnost výběru...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, super přehled asi tak nějak to je, já většinou mezi Prahou/Pardubicema/Olomoucí používám pendolino a to tichý oddíl.

      Vymazat
  4. Sociální obchodování spočívá v otevření trhů pro každého. Na eToro se můžete spojit, obchodvat a sdílet znalosti s miliony obchodníků a investorů. Navíc můžete kopírovat obchodní rozhodnutí obchodníků, kteří odpovídají vaší strategii. Registrujte se nyní a získejte chytřejší obchodní rozhodnutí využitím rozumu našich obchodníků s nejlepšími výsledky.

    Obchodujte kdekoliv - Čas jsou peníze. Obchodujte na počítači, mobilu a tabletu

    227,651,647 - Otevřené obchody na eToro

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky